Home Depot

Home Depot wprowadza Magic Apron

Home Depot, amerykański gigant w branży artykułów budowlanych, wprowadził usługę Magic Apron – cyfrowego asystenta opartego na AI.

Narzędzie działające w ramach strony internetowej i aplikacji mobilnej, ma na celu usprawnienie obsługi klienta, oferując wirtualne doradztwo w czasie rzeczywistym. Magic Apron ukazuje kolejny krok w ewolucji handlu detalicznego, gdzie technologia AI coraz częściej zastępuje tradycyjne metody interakcji z klientami.

Magic Apron wykorzystuje zaawansowane modele językowe, które pozwalają na udzielanie szczegółowych odpowiedzi na pytania dotyczące milionów produktów dostępnych w ofercie Home Depot. Chatbot potrafi nie tylko rekomendować konkretne produkty, ale także dostarczać instrukcje dotyczące projektów DIY, takich jak malowanie ścian czy montaż mebli. Dzięki temu użytkownicy mogą uzyskać pomoc podobną do tej, jaką oferują pracownicy w sklepach stacjonarnych.

Jordan Broggi, wiceprezes ds. doświadczeń klientów w Home Depot, podkreśla, że Magic Apron jest rozwinięciem wieloletnich działań firmy w zakresie wdrażania sztucznej inteligencji. Nowe narzędzie nie tylko odpowiada na pytania, ale również podsumowuje recenzje produktów i sugeruje rozwiązania dostosowane do potrzeb klientów.

Home Depot dołącza tym samym do grona firm, które wprowadzają AI w obsłudze klienta. Przykładem może być Delta Air Lines, która w styczniu 2024 roku uruchomiła chatbota Delta Concierge, pomagającego pasażerom w personalizowanych zapytaniach online. Coraz więcej firm korzysta z generatywnej sztucznej inteligencji, aby zwiększyć efektywność obsługi i poprawić jakość doświadczeń klientów.

Jednym z najważniejszych aspektów Magic Apron jest jego zdolność do prowadzenia kontekstowych rozmów. Chatbot analizuje wcześniejsze pytania użytkowników, co pozwala na dostosowanie rekomendacji i zaproponowanie spersonalizowanych rozwiązań. W przyszłości Home Depot planuje rozszerzyć funkcjonalności narzędzia o projektowanie wnętrz, porównanie produktów oraz zapamiętywanie historii zamówień.

Wprowadzenie usług opartych na sztucznej inteligencji, takich jak Magic Apron, tworzy nowe możliwości zatrudnienia w wielu obszarach. Firmy potrzebują specjalistów ds. danych i inżynierów oprogramowania do opracowywania i optymalizacji algorytmów AI. Ponadto rośnie zapotrzebowanie na ekspertów w zakresie obsługi klienta, którzy będą nadzorować działanie chatbotów i wprowadzać niezbędne poprawki.

Obecnie coraz więcej miejsc pracy jest tworzonych dla osób nadzorujących już działające systemy, wiele z nich są to już gotowe rozwiązania. Pracownicy, którzy w dobry sposób dostosują się do zmieniających się czasów w łatwy sposób będą mogły znaleźć pracę, ale osoby, które mają dość mocno konserwatywne podejście do zmiany pracy będą mieć dużo trudniejsze zadanie.

Eksperci wskazują, że wdrażanie tego rodzaju narzędzi jak Magic Apron może znacząco zwiększyć satysfakcję klientów oraz obniżyć koszty operacyjne. Badania firmy Gartner sugerują, że do 2025 roku ponad 80% interakcji klientów z firmami detalicznymi będzie odbywać się za pośrednictwem sztucznej inteligencji.

Wprowadzenie Magic Apron przez Home Depot to ważny krok w kierunku cyfrowej transformacji handlu detalicznego. Nowoczesne narzędzia oparte na AI nie tylko ułatwiają klientom podejmowanie decyzji zakupowych, ale także redefiniują sposób, w jaki firmy nawiązują interakcje z konsumentami. W miarę rozwoju technologii, można spodziewać się, że coraz więcej przedsiębiorstw będzie korzystać z generatywnej sztucznej inteligencji, aby sprostać rosnącym oczekiwaniom klientów.

Szymon Ślubowski

SUBSKRYBUJ „GAZETĘ NA NIEDZIELĘ” Oferta ograniczona: subskrypcja bezpłatna do 30.04.2025.

Strona wykorzystuje pliki cookie w celach użytkowych oraz do monitorowania ruchu. Przeczytaj regulamin serwisu.

Zgadzam się