Lufthansa Cargo
Fot. Lufthansa Cargo.

Niemcy zbudują własne CPK do 2030 r. we Frankfurcie

Lufthansa Cargo zapowiedziała, że zainwestuje niemal 600 milionów euro w fundamentalną modernizację i rozbudowę lotniska cargo we Frankfurcie. Ten największy i najnowocześniejszy port lotniczy w Europie ma powstać do 2030 r. Rozmach i skala tej strategicznej dla Niemiec inwestycji przywodzi na myśl polskie CPK, które pomimo opracowywanych od ponad dekady planów dalej nie przeszło do choćby wstępnego etapu budowy. Megalotnisko zajmie powierzchnię 330 tys. m2, co odpowiada 46 boiskom piłkarskim.

Od 5 września świętowała przejście do kolejnego etapu realizacji budowy ogromnego hubu transportowego we Frankfurcie. Ta znacząca inwestycja będzie opiewać na blisko 600 mln euro. Jej zadaniem jest uczynienie frankfurckiego Lufthansa Cargo Center największym i najnowocześniejszym przeładunkowym portem lotniczym w Europie. Wszystkie etapy „LCCevo”, ma zostać ukończony do 2030 r., informuje w oświadczeniu prasowym Lufthansa Cargo.

Na uroczystości otwierającej budowę megalotniska pojawił się cały szereg niemieckich polityków, przedsiębiorców, a oprócz tego również pracowników, klientów i partnerów projektu. W celu podkreślenia historycznego znaczenia startu prac budowlanych tego spektakularnego obiektu uczestnicy uroczystości wypełnili i zapieczętowali kapsułę czasu.

Lufthansa Cargo
Fot. Lufthansa Cargo.

„Lufthansa Cargo umożliwia globalny biznes i łączy rynki światowe w bardziej zrównoważony sposób. Projekt «LCCevo» jest wyrazem naszego dążenia do wzrostu i doskonałości. W czasach globalnych napięć i zmieniających się oczekiwań klientów potrzebujemy innowacyjnych rozwiązań, które spełniają potrzeby zarazem nasze, naszych klientów jak i społeczeństwa. Jest to możliwe jedynie dzięki nowoczesnej infrastrukturze. Dla naszych klientów chcemy zoptymalizować efektywność i jakość usług, a także uczynić je szybszymi i bardziej bezproblemowymi. Dla naszych pracowników chcemy stworzyć atrakcyjne i przyszłościowe miejsca pracy w nowo zaprojektowanym «Home of Cargo». Jednocześnie «LCCevo» podkreśla nasze silne związki z naszą macierzystą bazą i wzmacnia rolę lotniska we Frankfurcie jako centralnego hubu cargo w Europie” – powiedział dyrektor generalny Lufthansa Cargo Ashwin Bhat.

Fot. Lufthansa Cargo.

„Ta inwestycja Grupy Lufthansa jest wyraźnym zobowiązaniem wobec lokalizacji we Frankfurcie i symbolizuje nasze zaufanie do długoterminowej przyszłości branży frachtu lotniczego. Ten sztandarowy projekt przygotowuje nasz biznes cargo na przyszłość w hubie we Frankfurcie. Podnosi jakość i efektywność dla naszych klientów, tworzy trwałe miejsca pracy dla naszych pracowników i umożliwia bardziej ekologiczne procesy naziemne. Jednocześnie znacząco przyczyniamy się do wzrostu wydajności transportu lotniczego w sercu Europy, co umożliwia globalny ruch niezbędny dla naszej gospodarki” – twierdzi członek zarządu Deutsche Lufthansa AG Michael Niggemann.

Fot. Lufthansa Cargo.

„Lotnisko we Frankfurcie często określane jest jako «serce regionu». Ostatnie lata pokazały jak istotny obok ruchu pasażerskiego jest także transport towarowy. Kluczem do utrzymania konkurencyjności w tym dynamicznym środowisku jest nowoczesna i efektywna infrastruktura. Dzięki modernizacji swojego centrum cargo na lotnisku we Frankfurcie, Lufthansa Cargo przyczynia się do dalszego wzmocnienia transportu lotniczego w tej lokalizacji. Sprostamy wyzwaniom przyszłości dzięki najnowszym technologiom i inteligentnym rozwiązaniom. Jednocześnie projekt ten jest wyraźnym sygnałem potwierdzającym siłę gospodarczą oraz zrównoważony rozwój naszego regionu – wzmacnia on pozycję lotniska we Frankfurcie jako kluczowego węzła komunikacyjnego” – dowodzi Kaweh Mansoori, minister gospodarki, energii, transportu, mieszkalnictwa i obszarów Wiejskich Hesji.

Lufthansa Cargo Center zostało otwarte w 1982 roku, Od tamtego momentu działa nieprzerwanie 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Najnowszy program modernizacji tego portu przeładunkowego obejmuje stopniową odnowę wszystkich centralnych jego funkcji do 2030 roku. Prace budowlane są prowadzone etapami, dzięki czemu lotnisko funkcjonuje bez zakłóceń. W obecnej fazie budowy Lufthansa Cargo będzie odnawiać i budować nowe konstrukcje na powierzchni około 55 000 m2. Kamieniem milowym ma być budowa magazynu wysokiego składowania o wysokości 42 metrów, który będzie drugim najwyższym budynkiem na lotnisku we Frankfurcie.

Marcin Jarzębski

SUBSKRYBUJ „GAZETĘ NA NIEDZIELĘ” Oferta ograniczona: subskrypcja bezpłatna do 31.10.2024.

Strona wykorzystuje pliki cookie w celach użytkowych oraz do monitorowania ruchu. Przeczytaj regulamin serwisu.

Zgadzam się